Archives

Jag vill avsluta mitt abonnemang, hur gör jag?

Om du tycker att du fått ditt Knivbrev för tätt inpå ditt förra eller har kvar ett outnyttjat Knivbrev kan du skjuta fram nästkommande Knivbrev i upp till 2 år! Har du ett Knivbrev du inte hunnit nyttja är detta även något du kan ge bort i present! Då kan vi lägga in en annan returadress varpå du kan ge bort en mycket uppskattad present ex. när du ska gå bort, i födelsedagspresent eller som Julklapp! Fördelen med detta är att du behåller de lägre priser du fått genom att vara abonnemangskund istället för att avsluta tills du är i fas igen och åter har behov av att slipa dina knivar.

Abonnemanget avslutar du genom att maila till info@knivbrev.se. Därefter bekräftar vi detta skriftligen (ett mail med kundnummer räcker bra) varpå vi bekräftar detta. Först när du har fått denna bekräftelse är ditt abonnemang avslutat. Om du önskar avsluta via telefon så är det viktigt att du även tar emot bekräftelsen på detta via mail. Vår högsta kostnader ligger i porto, det specialtillverkade material du får hem, arbete med detta, fakturering och administration. Att slipa 1 kniv kostar t.ex. hälften av vad knivskyddet den ligger i kostar! Därav måste man alltid avsluta sitt abonnemang före det att ett nytt Knivbrev skickas ut då man annars är förbunden att nyttja detta innan uppsägningen träder ikraft! Önskar man avsluta efter att ett Knivbrev redan är påväg är man bunden till detta Knivbrev.

Man kan alltid avsluta sitt abonnemang precis när som helst! Har man valt 1-2 gång/gånger per år men avslutar direkt efter sitt första Knivbrev får man ut ytterligare 1 sista Knivbrev efter 6-12 månader. Därefter skickas det inte ut några fler.

Jag har 2 Knivbrev hemma, kan jag ge bort det ena till någon?

Ja det går självklart bra. Vi har även möjlighet att lägga in en permanent och tillfällig returadress. Vi behöver däremot förvissa oss om vilket av dessa 2 Knivbrev som ska returneras vart. Detta då de har samma kundnummer och därför inte går att skiljas åt. Om du skickar in ditt Knivbrev först och meddelar oss detta kan vi därefter ställa in vårt system på att returnera nästa Knivbrev till en annan adress och därefter återgå till din adress. Att ge bort ett färdigpackat Knivbrev som present är alltid uppskattat och runt Jul gör vi cirka 1000 beställningar av Knivbrev med annan returadress.

Om du har kommit ur fas med dina Knivbrev kan vi även skjuta upp nästa Knivbrevsutskick i upp till 2 år så att du åter kommer i fas. Allt du då behöver göra är att skicka oss ett mail till info@knivbrev.se och säga vilket år och månad du önskar nytt Knivbrev för att hamna i fas igen.

Obs! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så känn ingen stress utan nyttja dem först när knivarna m.m. är så slöa att de verkligen måste skickas in! Om du vill kan vi även skjuta fram din faktura några månader!

Jag har fått nytt Knivbrev men ännu inte skickat in mitt förra, kan jag skicka in dem båda?

Ja, det går bra! Vi kontrollerar aldrig hur gammalt ett Knivbrev är så ta alltid den tid du behöver innan du skickar in. Eftersom Knivbreven fortsätter att komma med ett samma intervall och då du verkar ha hamnat ur fas bör du kontakta oss (info@knivbrev.se) så att vi kan flytta fram nästa förnyelsedatum i upp till 2 år så att du återigen kommer i fas med dina egna behov. En del kunder önskar alltid ha 1 Knivbrev hemma varför de skickar in ett av de 2 när det andra kommer. Dvs. exakt hur man önskar ha det får var och en bestämma.

Jag får Knivbrev för ofta

Du kan alltid välja att flytta fram eller tidigarelägga ett Knivbrev innan det skickas ut. Om du
hamnat ur fas och ex. har 2 Knivbrev hemma kan vi även flytta fram ditt nästa Knivbrev i upp till 2 år så att du hinner nyttja de Knivbrev du har hemma och komma i fas igen! Mail oss då ett år och månad när du önskar få nästa Knivbrev så att du har gott om tid att nyttja det/de Knivbrev du redan har.

Du kan ju även ge bort ett av dina Knivbrev i present. Meddela oss då vart vi ska returnera de slipade föremålen så får någon en mycket uppskattad gåva!

Jag trodde jag hade beställt en engångsslipning, men har nu fått hem ett nytt Knivbrev?

Vi skickar aldrig ut ett nytt Knivbrev på spekulation eller till en kund som valt engångsslipning utan endast till dem som beställt Knivbrev per automatik (X gånger per år). Vänligen kontrollera din orderbekräftelse du har fått via mail vid din beställning. Om du inte finner den i din vanliga inkorg kan den ha landat bland skärppost vilket du gärna även får kontrollera. Om du inte finner din orderbekräftelse kan vi maila dig en kopia på den.

Du kan även se vad du har beställt genom att titta på din föregående faktura. En engångsslipning kostar betydligt mer än för de kunder som väljer att få Knivbrev per automatik.

Varför har jag fått en faktura och inget nytt Knivbrev?

Fakturan skickas alltid ut 48h efter Knivbrevet. Ibland händer det däremot att din brevbärare väljare att lämna Knivbrevet hos ditt lokala postombud istället för att dela ut det. Detta kan bero på att de haft fullt i bilen/på cykeln, att din brevlåda är full eller för liten. PostNord försöker därefter att avisera dig via SMS. Denna process kan gör att din faktura hinner komma fram före Knivbrevet. Om du angett fel mobilnummer eller om du har bytt nummer så kommer självklart inte dessa SMS fram. Efter några dagar blir du därefter aviserad via postavi att hämta ut ditt Knivbrev.

Avvakta isf gärna någon/några dagar men hör därefter av dig om det trots allt inte dyker upp.

Det kan ju även vara så att du har flyttat till ny adress? Vi har ingen möjlighet att uppdatera
detta varför det är viktigt att du hör av dig när du flyttar.