Archives

Måste man skicka sina knivar via post?

Nej du är även välkommen förbi oss i Täby, Parmvägen 8. Vi hade tidigare samarbete med olika butiker men tyvärr var de alla väldigt olönsamma för båda parter varför dessa samarbeten är avslutade.

100% trygghet…

Om du önskar extra trygg frakt med 100% ersättning vid förlust (vi gör inget åldersavdrag trots att du skickar in begagnade knivar) så ska du välja försäkrad transport. Denna försäkring kostar extra. Se gärna priser för mer information.

Jag har inte fått någon svarspostetikett för retur av mitt Knivbrev?

Ibland ”sugs” svarspostetiketten fast på insidan av Knivbrevet varför den då är svår att upptäcka. Kontrollera gärna detta noga och om den mot förmodan saknas så får du enkelt en ny genom att logga in på “Mina sidor” och gå till modulen “Saknar du en returetikett?” och klicka på “Skicka mig en QR kod”. 

Jag har råkat klippa knivskyddet i fel ände!

Antingen kan du tejpa på den bit du råkat klippa bort med flera lager tejp runt skydd och den avklippta delen. Alternativt kan du även linda en hård bunt tidningspapper runt hela kniven och skyddet samt tejpa ordentligt. När vi väl får in kniven så returnerar vi den därefter i ett nytt knivskydd.

Min kniv får inte plats i knivskyddet?

Om bladet är bredare än skyddet så kan du klippa upp skyddets ena långsida. För in eggen mot den sida du inte klippt upp och fäst 2-3 tejpbitar runt hela skyddet och knivens rygg.

Om bladet är längre än knivskyddet så kan du antingen skarva skyddet med bitar du ev. klippt bort när du anpassade skydden till kortare knivar. Annars kan du använda tidningspapper som du tejpar fast runt den delen av bladet som sticker ut. Det viktiga är att knivens spets sitter fixerad mot den stängda delen av knivskyddet (där de 3 plastpluggarna fästs).

Mina knivar får inte plats i Knivbrevet?

Om knivens blad är längre än 36 cm går den inte ner i våra normalstora Knivbrev. Vi ser då ut att skicka ut vårt stora Knivbrev till dig. Detta är mycket stort (gjort för långa laxknivar) och behöver sannolikt hämtas ut hos ditt lokala postombud. Viktigt – spara de knivskydd du fått hem, men släng Knivbrevet och svarspostetiketten. Skicka inte in några knivar i det normalstora Knivbrevet om du inte önskar betala dubbla fraktkostnader vilket ju är helt valfritt. Om du vill undvika detta så invänta det större Knivbrevet vi skickar ut till dig direkt efter att du har mailat oss på info@knivbrev.se.

Jag har betalt min faktura men har nu fått en betalningspåminnelse?

Eventuell orsak 1:

Den vanligaste orsaken till detta är att det kan ta ett par bankdagar innan en inbetalning registreras av Billogram som hanterar detta åt oss. Då fakturan har skickats via mail till dig så kan du söka upp detta mail och klicka på länken i det varpå du kan se om betalningen registrerats varpå din påminnelseavgift då även skrivs av per automatik. Du kan även kolla detta med Billogram – support@billogram.com.

Eventuell orsak 2:

Tidigare samarbetade vi med Visma Collectors som skötte fakturering och inbetalningar åt oss. Om du har sparat vårt tidigare BG –nummer (5607-3703) så har du betalt fel. Rätt BG -nummer till Billogram är:639-8770.

Om du har betalt fel så måste du själv kontakta Visma C. och be dem återbetala dina pengar. Du når dem på 0771-23 24 00. Skicka oss även en kopia på din inbetalning till info@knivbrev.se där det framgår vad som skett så ger vi dig mer tid och tar bort eventuella påminnelseavgifter och betala rätt.