4. ANVÄNDARES ÅTAGANDEN

4.1. Användare åtar sig att försända föremålen i enlighet med de instruktioner som tillhandahålls i
samband med utskick av Knivbrev samt information som från tid till annan tillhandahålls på
www.knivbrev.se.

4.2. Användare åtar sig att säkerställa att samtliga föremål som skickas till Knivbrev AB är diskade
och helt rena. Om föremål som inkommer inte uppfyller detta krav äger Knivbrev AB rätt att
fakturera en avgift om femtio (50) kronor per föremål som inte uppfyller detta krav.

4.3. Användare ska vid beställning av Tjänsten tillhandahålla information om vilket antal föremål
Användare önskar nyttja Tjänsten för samt vid hur många tillfällen per år Användaren önskar
nyttja Tjänsten eller om det endast avser ett tillfälle – en engångsslipning.

4.4. Det åligger Användare att säkerställa att Knivbrev AB har korrekt information om Användarens
adress. Om Användare angivit felaktiga adressuppgifter vid beställning, har begärt
eftersändning eller har flyttat och detta resulterar i att Knivbrev returneras till Knivbrev AB
förbehåller sig Knivbrev AB rätten att fakturera en avgift om tvåhundra (200) kronor för att ånyo
skicka ut Knivbrevet till Användaren. Detta gäller oavsett om det är fråga om Användares första
Knivbrev, utskick av Knivbrev enligt abonnemang eller ett extrainskick och engångsslipning.
Användaren har alltid rätt att begära ut de uppgifter Knivbrev AB sparar (för vidare avsnitt, se
rubrik GDPR nedan).

4.5. Användare ska alltid säkerställa att föremål som skickas till Knivbrev AB skickas i Knivbrev och
med knivskydd av rätt storlek eller anpassade därtill och därmed säkerställa att transport av
föremålet sker på ett för alla inblandade parter säkert sätt. Om så inte sker och Knivbrev AB
därmed mottar föremål i knivskydd som exempelvis felaktigt klippts till eller av annan orsak kan
innebära någon typ av skada vid transport förbehåller sig Knivbrev AB rätten att returnera
föremålet i större eller nya knivskydd och därmed säkrare material och fakturera Användaren
för denna extra kostnad med ett belopp om hundra (100) kronor.

4.6. Användare ska vid osäkerhet om hur paketering av föremål ska ske kontakta Knivbrev AB via
e-post på info@knivbrev.se varvid Knivbrev AB kan ge skriftligt besked därom. Sådant besked
kan även innebära att Knivbrev AB ger sitt medgivande till att paketering sker på annat vis än
vad som finns angivet i punkt 4.5 ovan.

4.7. Användarens Knivbrev skickas för det mesta ut nästföljande vardag. Vid hög belastning kan
Knivbrev avvakta med att skicka ut nya beställningar och förnyelser i upp till 5 arbetsdagar innan
de skickas ut. Om Knivbrevet inte dyker upp inom tio (14) dagar ska Användaren meddela detta
till Knivbrev AB via mail på info@knivbrev.se.