3. KNIVBREVS ÅTAGANDEN

3.1. Knivbrev AB ska tillhandahålla transportmaterial samt vid senare valfritt tillfälle en professionell
sliptjänst för privatpersoner och företagskunder samt sälja produkter av hög kvalité.

3.2. Knivbrev AB ska säkerställa att Användare tillhandahålls Knivbrev och tillhörande knivskydd
enligt det antal som angavs vid ursprungsbeställningen.

3.3. Knivbrev AB ska sedvanligen returnera Användares föremål inom fem (5) arbetsdagar från det
att Knivbrev AB mottagit föremålen. Knivbrev AB förbehåller sig dock rätten att det i
undantagsfall kan ta längre tid. Knivbrev AB:s målsättning är att det aldrig ska ta längre tid än
tio (10) arbetsdagar från det att föremålen mottagits till dess att de returneras till Användaren.

3.4. Knivbrev AB ansvarar inte för förseningar som ligger utanför Knivbrev ABs kontroll. Sådana
förseningar kan exempelvis föranledas av, men begränsas inte till, Postens hantering av
Knivbrev. De tider som baseras på de val Användaren gör vid beställning är cirkatider för
postgången! Exempelvis anges 3-4 vardagar + ev. helg som normal leveranstid för valet
”Standardfrakt” vid beställning (B-post). För valet ”Express” anges 1-2 vardagar (A-post).
Knivbrev AB ersätter eller kompenserar inte Användaren för någon försening i postgången då
sådant kan inträffa.

3.5. Knivbrev AB ansvarar inte för om Posten/brevbäraren, av vilken anledning det än må vara, väljer
att inte leverera Knivbrev i Användares brevlåda utan i stället aviserar för uthämtning vilket ligger
utanför Knivbrev ABs kontroll. I den händelse att Användare inte hämtar ut sitt Knivbrev, varpå
detta returneras till Knivbrev AB, äger Knivbrev AB rätt att fakturera Användare med en ny
kostnad om tvåhundra kronor (200) kronor för att ånyo skicka Knivbrev till Användare.