17. GARANTIÅTAGANDE OCH REKLAMATION

17.1. Knivbrev AB tillhandahåller en garanti för att Användaren ska vara nöjd med tillhandahållen
Tjänst eller köp av produkt. Denna garanti innebär att den Tjänst som tillhandahålls ska
genomföras på ett fackmannamässigt och professionellt sätt. Garantin omfattar inte situationer
där Användare önskat annan slipning på föremålen utan att i enlighet med avsnitt 5 ovan ha
angett särskilda önskemål därom, inte heller eventuella skönhetsfläckar såsom repor, eller
andra skador omfattas av garantin.

17.2. Den garanti som Knivbrev AB tillhandahåller innebär att Användare äger rätt att kostnadsfritt
återsända aktuella föremål varpå Knivbrev AB gör om arbetet.

17.3. Om Användare är missnöjd med kvaliteten på Tjänsten eller en produkt ska detta anmälas
skriftligen via e-post till info@knivbrev.se. Denna anmälan ska innehålla uppgifter om på vilket
sätt Användaren är missnöjd samt med minst en bifogad bild per föremål som påvisar den brist
som föranleder Användarens missnöje.

17.4. Vid eventuell tvist angående kvalitet på utförd Tjänst förbehåller sig Knivbrev AB rätten att anlita
en utomstående sakkunnig för att bedöma om tillhandahållen Tjänst överensstämmer med
fackmannamässigt och professionellt utförande i enlighet med hur andra professionella sliperier
skulle ha utfört slipningen. Om denne sakkunnige finner att utförd Tjänst uppfyller dessa krav
skall Användaren stå för kostnaderna enligt gällande priser och avtal som om de aktuella
föremålen varit inskickade såsom ett extrainskick.

17.5. Denna garantiförpliktelse omfattar ej situationer då Användare anser att föremål tappat sin
skärpa för fort, med anledning av att detta kan bero på kvalitet på föremålet samt Användarens
egen hantering av föremålet och utslitna underhållsprodukter. Denna garantiförpliktelse
omfattar inte heller situationer då Användare anser att för grova slipband använts.

17.6. Denna garantiförpliktelse ska åberopas senast inom två (2) månader av Användare som är
privatperson och inom fem (5) arbetsdagar av Användare som företag. Knivbrev AB bekräftar
att nytt Knivbrev skickas ut. Därefter har Användaren 14 dagar på sig att skicka in knivbrevet
för omslipning. Användaren ska även höra av sig i det fall att hen inte mottager knivbrevet inom
fem (5) arbetsdagar från det att Knivbrevet bekräftat att det skickades ut.