Förkortad sammanfattning av våra viktigaste villkor följer nedan. Du hittar de fullständiga allmänna villkoren här:
knivbrev.se/allmanna-villkor.
Knivbrev är en tjänst för slipning av knivar och andra vassa föremål. När du beställer skickar vi ut ett särskilt framtaget Knivbrev med skydd och returetikett. Tjänsten kan beställas som engångsslipning eller som ett tillsvidareabonnemang utan bindningstid som löper tills du själv avslutar det. Du skickar in dina föremål, vi slipar och returnerar dem.
Priser för slipning, skydd och frakt hittar du i vår prislista.
Leveranssätt och ansvar
Betalning
Du kan välja att få Knivbrevet:
Utskicken kan ske något före eller efter angiven period för att jämna ut belastningen. Du kan själv justera eller avsluta ditt abonnemang på Mina Sidor.
Efter ångerrättens utgång gäller 3 månaders uppsägningstid. Du kan säga upp abonnemanget via Mina Sidor, e-post eller telefon. Under uppsägningstiden debiteras eventuella utskick. Villkoren för uppsägning och eventuella justeringskostnader framgår av våra “Allmänna villkor“.
Du har rätt att ångra din beställning inom 14 dagar från beställningsdatum.
Vid beställning samtycker du uttryckligen till att vi får påbörja tjänsten under ångerfristen. Tjänsten anses påbörjad när vi skickar ut Knivbrevet, vilket sker direkt efter beställning. Om du därefter ångrar dig innan du har skickat in några föremål, har vi enligt 2 kap. 15 § p. 3 distansavtalslagen rätt att ta betalt för den del av tjänsten som redan har utförts.
I dessa fall fakturerar vi enbart för utskicket av materialet (för närvarande 80 kr för Knivbrevet och 30 kr per skydd). Ångerrätten upphör i sin helhet om tjänsten har fullgjorts och du uttryckligen samtyckt till detta i samband med beställningen.
Ångerrätten utövas via:
Du har rätt att reklamera fel upp till 3 år efter att tjänsten utförts. Reklamation ska ske inom skälig tid – normalt 2 månader. Vad som inte räknas som fel och vad som täcks av vår nöjd-kund-garanti framgår i våra fullständiga villkor.
Vi erbjuder kostnadsfri omslipning inom 14 dagar om du inte är nöjd, även för personliga önskemål.
Du kan kontakta oss via:
Övriga ärenden hänvisas till e-post eller Mina Sidor.
Om du inte är nöjd med hur vi hanterat ett ärende kan du vända dig till:
Allmänna reklamationsnämnden (ARN): www.arn.se
Dröjsmålsränta enligt Räntelagen kan börja löpa från fakturans förfallodatum även under pågående tvist.
Vi behandlar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer i vår integritetspolicy.